2016. március 28., hétfő

Google alkalmazások

Évekig nagyon ellenálló voltam bármiféle informatikai vagy számítógépes dologgal szemben, mondván "ehhez én úgy sem vagyok elég infós". Aztán a vőlegényem hatására elkezdtem használni néhány Google alkalmazást. Ilyen például a Google Drive és a Google Calendar.
A Google Drive többek között akkor vált fontossá számomra, amikor szakdolgozatot írtam. Figyelmeztettek, hogy érdemes csinálni  biztonsági mentést. Azóta minden egyetemi dokumentumom azonnal felkerül a drive-ra. Megnyugtató, hogy így bármikor bárhonnan elérhetem ezeket és ha esetleg a gépemmel történik valami, akkor sem tűnnek el a fontos anyagaim.
Diákoknak is hasznos lehet, egyrészt magán emberként ugyanígy jól jöhet nekik, hogy valahol tárolhatják a munkáikat. Illetve nagyon hasznos a Drive-ban, hogy meg lehet osztani dokumentumokat, mappákat. Így ha valamelyik diák készít valami olyat, ami az egész osztálynak érdekes lehet, ezen a felületen eljuttathatja mindenkinek. Ezen kívül a közös munkához is segítség lehet. (Ezt tapasztalhattuk az órai feladat során.)
A Google Calendart talán kevésbé lehet bevinni a tanításba, de amúgy ez is egy hasznos és egyszerű alkalmazás. Kifejezetten azoknak jön jól, akik feledékenyek vagy tele vannak programmal és nem szeretik a határidő naplókat. Ebbe a naptárba gyorsan be lehet írni a közeledő eseményeket helyszínnel, időponttal. Be lehet állítani, hogy mennyivel korábban figyelmeztessen. Illetve itt is meghívhatóak mások egy adott eseményre.
Esetleg csoport munka során lehet itt egyeztetni időpontot, amikor együtt dolgoznak, de ezt én is kicsit erőltetettnek érzem.
A Google Tudós hasznos lehet az érdeklődőbb gyerekeknek, hiszen itt biztosan tudományos szöveggel találkoznak és kevésbé kell attól tartaniuk, hogy téves információt kapnak.

1 megjegyzés :

  1. A Google-nek a Keep okostelefonos alkalmazása is nagyon hasznos lehet a feledékeny embereknek :D Én ebbe írom fel a teendőimet és a bevásárló listát is. És különböző színeket lehet rendelni a kis "post-it"-ekhez, valamint ezeket meg is lehet osztani másokkal és közösen szerkeszteni, például karácsonyi ajándék ötletelésnél :)

    VálaszTörlés