2016. március 6., vasárnap

Interaktív multimédia

A matematikát sokan unalmasnak és a valóságtól távolinak tartják. Általában emögött a szemlélet mögött sok negatív tapasztalat van (például szürke matematika órák, vagy egy tényleg "unalmas" előadásmód). Matematika tanárként igazi kihívás ledönteni ezeket a sztereotípiákat. Ehhez nagyon jó út lehet az interaktív multimédiás eszközök beemelése az órákra.
Én egyelőre nem sok ilyent ismerek, de majd átnézem a többiek blogját is, hogy lopjak pár ötletet.
Amivel eddig találkoztam és nagyon hasznosnak találtam, az a geogebra. A függvényeknél és a geometria témakörnél lehet jól használni. Számos lehetőséget rejt magában.
Például egyszerre több függvényt is megjeleníthetünk, de beállítható az is, hogy csak néhány (vagy csak egy) látszódjon. A gyerekek a füzetükben ezt nem tudják így megoldani, sokkal kuszább ábrákat kapnak, amin nehéz kiigazodni. A függvény transzformációkat is szépen lehet szemléltetni vele.
Geometriában pedig végig lehet követni a szerkesztések menetét lépésről lépésre. (Ami szintén olyan, hogy ha a füzetükben próbálkoznak ezzel a diákok, akkor vagy érthetetlen ábrát kapnak, vagy nagyon lassan készülnek el.)
Nagyon tetszett az egyik oldal, amit múlt órán ismerhettem meg. A felhasználó "feladata" annyi, hogy görgessen az egerével. Ez így elég semminek tűnik, de szerintem nagyon jól érzékelteti a különböző méreteket. Matematika órára a számok normálalakjánál lehet bevinni. A gyerekek ennek segítségével könnyebben megértik a nagyságrendeket.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése